Tuesday, August 16, 2011

Stitch it Up at Sassycheryls!

That’s right……this weeks challenge is to do stitching either real or faux on your card.

Here is my card-

DSCF1327-kimr

When it comes to stitching, I would rather do it by hand, then I know the line is straight. ( that’s my OCD kicking in!).  I guess I really need to practice more with the sewing machine.

As an added touch I sewed love knots on each scallop on the top.

Here is the inside of the card-

DSCF1328-kimr

The image for this card is called Marlene’s Attitude
  • SU paper, so saffron, white and K&Company DP
  • Paper piercer, quilt thread, plastic flowers, SU scalloped border punch, round punch, paper doily, dimensional, copic markers.
Now head over to The Sassycheryls Challenge Blog to see what the rest of the team have created.
Please join us in this challenge; remember you MUST use a Sassycheryl image in order to qualify for a free image!
Kim

11 comments:

Sassy Cheryl said...

Well Kim, I'm in that OCD group too! And we're aren't alone!
This is a fabulous card, girlie. And the stitching is PERFECT! LOVE IT!

Dawn said...

hahaha...love her sassy look! so cute, Kim!! awesome stitching and love your french knots...wow, and the INSIDE is finished off too!

Cindy Haffner said...

FABULOUS Kim, your stitches are PERFECT!!~

Pat said...

Hey Kim...so, I decided to do hand-stitching too so that I could be sure the stitching was straight (I'd seen that in a previous post of yours)....apparently I don't have the OCD personality because mine turned out kinda uneven...and I DID use a ruler! bwahahahaha!! But did I fret about it? Nope...that's what embellies are for! LOL!! Your card is adorable, sweetie!You've colored this Sassy image so beautifully...and the DPs and roses are perfect! Love the doily...and the doily on the inside stamped w/your sentiment is very clever!! I'll be using that idea too! Thanks! hehehe! Hugs. Pat

Conni said...

great card Kim, I keep thinking about sewing on a card, just haven't tried it yet

Don't forget I made it, link up!

Flip-Flop Creations said...

Too cute Kim! I have wanted to know how to make those knots for a while. You are gonna have to teach me. Love your card ~jeni :)

*Vicki* said...

Kim, this is so very sweet!! I love the floral design girl! :)

Jane said...

HAHA! Love that Marlene digi (made after me ol' pal Marlene 'Disguised as a Grown-up'. Ooh Love those little flowers, they look like mini soaps! xx

Stamping Seasons said...

man that image looks like she has attitude!!! Great card Kim
Hugs
Tracy

Linda said...

Straight as an arrow. You are amazing. Ha Ha That's some gorgeous DP and using a doily on the inside is perfect. I too will be borrowing that idea.

The Wired Angel said...

So cute, Kim.. and I love the French knots you added. Nice touch!